Politica de rambursare
Garanția produselor
Garanția pentru produsele care nu sunt însoțite de un certificat de garanție emis de producător / importator se soluționează la sediul S.C. HANDICARE SRL Str. C.A. Rosetti nr.5, Pitesti, Argeș.
Soluționarea produselor trimise pentru garanție se face prin următoarele modalități, in ordinea prezentata mai jos:
- Repararea
- Înlocuirea
- Stornarea produsului defect (credit note) – produsul nu poate fi reparat sau înlocuit – contul clientului va fi creditat (încărcat) cu valoarea inițială din comanda. Comenzile care folosesc parțial sau integral sume provenite din operațiuni de creditare vor fi livrate la sediu doar in baza prezentării unui act de identitate valid. Soldul creat in urma unui Credit Note va fi returnat intr-un cont bancar
Soluționarea garanției se face in maxim 15 zile calendaristice. Termenul de garanție este din momentul livrării produselor, conform datei menționate in factura fiscala.
Plata transportului pentru produsele trimise (tur-retur) in vederea soluționării garanției este suportata de către S.C. HANDICARE SRL iar expedierea se va face prin intermediul curierului propus de către S.C. HANDICARE SRL. Orice alta metoda de transport este suportata de către expeditor.
Condițiile de garanție sunt in conformitate cu O.G. 21/1992, Legea 449/2003.
La solicitarea garanției este necesara prezentarea produsului defect cu elementele de identificare intacte (număr serial), împreună cu accesoriile aferente si certificatul de garanție. In cazul in care produsele ajung neînsoțite de acest document, produsele pot fi returnate solicitantului/expeditorului fără a i se soluționa garanția.
Nu fac obiectul garanției produsele care:
- prezinta defecte fizice precum: lovituri, crăpături, ciobiri, componente/piese arse sau plesnite etc
- au etichete sau sigilii de garanție deteriorate, îndepărtate sau modificate
- sunt utilizate in condiții neadecvate – tensiuni de alimentare necorespunzătoare, manipulare incorecta, supunerea la variații mari de temperatura si presiune, șocuri mecanice, utilizarea produselor in condiții de umiditate, praf, noxe sau sub acțiunea substanțelor chimice, software parolat etc.
- s-au efectuat setări si instalări incorecte
- prezinta surse defecte – condensatori sparți
- prezinta pătrundere de lichide, metale sau alte substanțe in interiorul echipamentelor
- prezinta intervenția mecanica sau plastica asupra produselor
- au fost conectate sau deconectate in timpul funcționarii echipamentelor
- prezinta virusări, rescrieri greșite de BIOS sau BIOS parolat
- in timpul instalării s-au folosit incorect programele sau au fost utilizate alte drivere ori programe decât cele originale precum si instalarea sau punerea in funcțiune a produselor de către persoane neautorizate
Va recomandam realizarea de back-up periodic deoarece programele si informațiile salvate pe medii de stocare pot fi șterse in timpul operațiunilor de service. In cazul in care produsul/produsele trimis/trimise in garanție este unul funcțional si solicitarea nu este justificata, solicitantul va achita taxele de transport tur-retur pentru produse.
Operațiunile de service efectuate in perioada de garanție vor fi menționate pe un document separat (nota de intrare / ieșire), iar acestea se păstrează împreună cu certificatul de garanție existent. Perioada de garanție se prelungește cu intervalul in care produsele s-au aflat in service.
Produsele ieșite din perioada de garanție sau cele care nu se încadrează in termenii si condițiile generale de acordare a garanției nu intra sub incidenta celor 15 zile de soluționare, termenul fiind de minim 30 zile de la data intrării in service. Produsele neridicate de la unitatea de service in termen de 60 de zile de la finalizarea operațiunilor vor fi declarate abandonate si predate centrelor de colectare.
Garanția produselor cu garanție la producători
Orice produs comercializat de S.C. HANDICARE SRL si însoțit de certificat de garanție al producătorului se supune procedurii de lucru aflate pe acel certificat si se repara sau înlocuiește numai in rețelele de service aflate in certificatul de garanție al producătorului.
Produsul defect trebuie prezentat acelor centre de service aflate in rețeaua de service a producătorului.
Atenție:
Produsele ce vin cu certificatul de garanție al producătorului in original nu se aduc in service-ul S.C. HANDICARE SRL, ci se predau numai rețelelor de service autorizat ale producătorului. Pierderea certificatului de garanție atrage după sine si pierderea garanției.
In eventualitatea in care solicitarea de garanție este nejustificata si produsul funcționează conform specificațiilor producătorului, solicitantul va achita costurile aferente transportului tur-retur (daca este cazul), precum si costul de diagnosticare a produsului, stabilit de unitatea de service după verificare.
Pentru produsele de mai jos va rog sa apelați la următoarele service-uri autorizate, este necesara prezentarea facturii de achiziție, certificatului de garanție si a serialul vizibil pe produs.
Atenție: Deteriorarea, ștergerea sau pierderea etichetei cu serialul produsului duce la pierderea garanției. NU SE ACCEPTA PRODUSUL IN NICI UN SERVICE FARA ACEST SERIAL.
Garanție – Lege nr. 449/2003
Lege nr. 449/2003
din 12/11/2003 Versiune actualizata la data de 27/12/2008 privind vânzarea produselor și garanțiile asociate acestora@ |
__________
@Text actualizat la data de 27.12.2008 avându-se în vedere republicarea din Monitorul Oficial, Partea I, nr. 347 din 06 mai 2008. Actul include modificările din următoarele acte:
– O.U.G. nr. 174/2008 publicată în MOF nr. 795 din 27/11/2008.
CAPITOLUL I
Dispoziții generale
Art. 1. – Prezenta lege reglementează aspecte privind vânzarea produselor, inclusiv a celor executate la comandă, și garanțiile asociate acestora, în vederea asigurării protecției consumatorului.
Art. 2. – În sensul prezentei legi, următorii termeni se definesc astfel:
- a) consumator – orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociații, care, în cadrul contractelor care intră sub incidența prezentei legi, acționează în scopuri din afara activității sale comerciale, industriale sau de producție, artizanale ori liberale;
- b) produs – bun material mobil a cărui destinație finală este consumul sau utilizarea individuală ori colectivă. Nu intră sub incidența prevederilor prezentei legi bunurile vândute în urma confiscărilor, în cadrul procedurii de executare silită sau pe baza unui alt act emis de autoritățile judecătorești, apa și gazele care nu sunt ambalate într-un volum limitat sau într-o cantitate fixă și energia electrică;
- c) vânzător – persoana fizică sau juridică autorizată, care, în cadrul activității sale, comercializează produse în condițiile unui contract încheiat cu consumatorul;
- d) producător:
- operatorul economic care fabrică un produs finit sau o componentă a unui produs;
- operatorul economic care fabrică materia primă;
- operatorul economic care își aplică denumirea, marca sau un alt semn distinctiv pe produs;
- operatorul economic care recondiționează produsul;
- operatorul economic sau distribuitorul care modifică, prin activitatea sa, caracteristicile produsului;
- reprezentantul înregistrat în România al unui operator economic care nu își are sediul în România sau, în cazul inexistenței acestuia, importatorul produsului;
- operatorul economic care importă produse în vederea realizării ulterioare a unei operațiuni de vânzare, închiriere, leasing sau orice altă formă de distribuție specifică derulării afacerilor;
- distribuitorul produsului importat, în cazul în care nu se cunoaște importatorul, chiar dacă producătorul este menționat;
- distribuitorul produsului, în cazul în care importatorul nu poate fi identificat, dacă nu informează persoana prejudiciată, în termen de 30 de zile de la cererea acesteia, asupra identității importatorului;
- e) garanție – orice angajament asumat de vânzător sau producător față de consumator, fără solicitarea unor costuri suplimentare, de restituire a prețului plătit de consumator, de reparare sau de înlocuire a produsului cumpărat, dacă acesta nu corespunde condițiilor enunțate în declarațiile referitoare la garanție sau în publicitatea aferentă;
- f) reparare – în caz de lipsă de conformitate, aducerea unui produs la conformitate cu contractul de vânzare-cumpărare;@
- g) viciu ascuns – deficiența calitativă a unui produs livrat sau a unui serviciu prestat care nu a fost cunoscută și nici nu putea fi cunoscută de către consumator prin mijloacele obișnuite de verificare;@
- h) durata medie de utilizare – intervalul de timp, stabilit în documente tehnice normative sau declarat de către producător ori convenit între părți, în cadrul căruia produsele de folosință îndelungată trebuie să își mențină caracteristicile funcționale, dacă au fost respectate condițiile de transport, manipulare, depozitare și exploatare.@
__________
@Litera f) a fost modificată prin art. I pct. 1 din O.U.G. nr. 174/2008.
– Literele g) și h) au fost introduse prin art. I pct. 2 din O.U.G. nr. 174/2008.
Art. 3. – Nu sunt supuse prevederilor prezentei legi produsele folosite care sunt vândute prin procedura licitației publice, la care consumatorul are posibilitatea să participe personal.
Art. 4. – Intră sub incidența prevederilor prezentei legi și produsele care vor fi achiziționate pe baza unui contract de vânzare de produse ce urmează a fi fabricate sau prelucrate.
CAPITOLUL II
Conformitatea produselor cu specificațiile cuprinse în contractul
de vânzare-cumpărare
Art. 5. – (1) Vânzătorul este obligat să livreze consumatorului produse care sunt în conformitate cu contractul de vânzare-cumpărare.
(2) Se consideră că produsele sunt în conformitate cu contractul de vânzare-cumpărare dacă:
- a) corespund descrierii făcute de vânzător și au aceleași calități ca și produsele pe care vânzătorul le-a prezentat consumatorului ca mostră sau model;
- b) corespund oricărui scop specific solicitat de către consumator, scop făcut cunoscut vânzătorului și acceptat de acesta la încheierea contractului de vânzare-cumpărare;
- c) corespund scopurilor pentru care sunt utilizate în mod normal produsele de același tip;
- d) fiind de același tip, prezintă parametri de calitate și performanțe normale, la care consumatorul se poate aștepta în mod rezonabil, date fiind natura produsului și declarațiile publice privind caracteristicile concrete ale acestuia, făcute de vânzător, de producător sau de reprezentantul acestuia, în special prin publicitate sau prin înscriere pe eticheta produsului.
Art. 6. – Nu se consideră a fi lipsă de conformitate dacă în momentul încheierii contractului de vânzare-cumpărare consumatorul a cunoscut sau nu putea, în mod rezonabil, să nu cunoască această lipsă de conformitate ori dacă lipsa de conformitate își are originea în materialele furnizate de consumator.
Art. 7. – Vânzătorul nu este răspunzător de declarațiile publice prevăzute la art. 5 alin. (2) lit. d), în oricare dintre următoarele situații, dacă probează că:
- a) nu a cunoscut și nu ar fi putut, în mod rezonabil, să cunoască declarațiile în cauză;
- b) declarația fusese corectată la momentul încheierii contractului de vânzare-cumpărare;
- c) decizia de a cumpăra produsul nu putea fi influențată de declarațiile publice în cauză.
Art. 8. – (1) Orice lipsă a conformității rezultată dintr-o instalare incorectă a produselor va fi considerată echivalentă cu o lipsă a conformității produselor, dacă instalarea face parte din contractul de vânzare a produselor și produsele au fost instalate de vânzător sau pe răspunderea sa.
(2) Prevederile alin. (1) se aplică și în cazul în care produsul destinat a fi instalat de consumator este instalat de acesta și instalarea incorectă este datorată unei deficiențe în instrucțiunile de instalare.
CAPITOLUL III
Drepturile consumatorului
Art. 9. – Vânzătorul este răspunzător față de consumator pentru orice lipsă a conformității existentă la momentul când au fost livrate produsele.
Art. 10. – În cazul lipsei conformității, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului să i se aducă produsul la conformitate, fără plată, prin reparare sau înlocuire, conform art. 11, sau să beneficieze de reducerea corespunzătoare a prețului ori de rezoluțiunea contractului privind acest produs, în condițiile art. 13 și 14.